ZARZĄDZENIE NR 39/2021 BURMISTRZA OPOCZNA
z dnia 24 lutego 2021 r.
w sprawie ustalenia zasad opracowywania, wydawania i rejestracji upoważnień i pełnomocnictw pracownikom Urzędu Miejskiego w Opocznie, gminnych jednostek organizacyjnych oraz prowadzenia rejestru upoważnień i pełnomocnictw
Na podstawie art. 33 ust. 1, 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm), zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadza się zasady opracowywania, wydawania i rejestracji upoważnień i pełnomocnictw pracownikom Urzędu Miejskiego w Opocznie, gminnych jednostek organizacyjnych oraz prowadzenia rejestru upoważnień i pełnomocnictw.
§ 2.
- Projekt upoważnienia/pełnomocnictwa przygotowuje z inicjatywy własnej bądź na polecenie Burmistrza Opoczna, Sekretarza Miasta, Skarbnika Gminy - osoba kierująca komórką organizacyjną, pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku lub dyrektor/kierownik gminnej jednostki organizacyjnej.
- Zaparafowany przez osobę kierującą komórką organizacyjną, pracownika zatrudnionego na samodzielnym stanowisku lub kierownika/dyrektora gminnej jednostki organizacyjnej projekt upoważnienia/pełnomocnictwa po nadaniu numeru przez Wydział Administracyjny i Kadr, przedkłada się do podpisu Burmistrzowi Opoczna.
- Upoważnienia/pełnomocnictwa sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach: jeden dla osoby upoważnionej, drugi do rejestru upoważnień i pełnomocnictw, trzeci do akt osobowych pracownika.
- Obowiązek rejestracji nie dotyczy pełnomocnictw do występowania przed sądami oraz organami administracyjnymi.
§ 3.
- Rejestr upoważnień/pełnomocnictw dla pracowników Urzędu oraz pracowników i dyrektorów/kierowników gminnych jednostek organizacyjnych prowadzi Wydział Administracyjny i Kadr.
- Wzór rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia.
- Rejestr upoważnień/pełnomocnictw prowadzi się oddzielnie na każdy rok kalendarzowy.
§ 4. Upoważnienie/pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności:
- datę wydania upoważnienia/pełnomocnictwa,
- podstawę prawną, na jakiej zostało wydane upoważnienie/pełnomocnictwo,
- imię i nazwisko oraz stanowisko osoby, której upoważnienie/pełnomocnictwo ma być udzielone,
- zakres upoważnienia/pełnomocnictwa,
- czasookres, na który udziela się upoważnienia/pełnomocnictwa,
- ewentualną klauzulę o utracie mocy dotychczasowego upoważnienia/pełnomocnictwa (w przypadku zmiany treści upoważnienia/pełnomocnictwa).
§ 5. Kierownicy komórek organizacyjnych, pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach oraz kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych monitorują aktualność udzielonych upoważnień/pełnomoctnictw, a w przypadku zmian przepisów prawa podejmują działania mające na celu cofnięcie lub zmianę udzielonego upoważnienia/pełnomocnictwa.
§ 6. Zobowiązuje się pracowników Urzędu Miejskiego w Opocznieoraz gminnych jednostek organizacyjnych do zapoznania się z treścią niniejszego zarządzenia oraz ścisłego przestrzegania jego postanowień.
§ 7. Wykonanie Zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Administracyjnego i Kadr.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Opoczna
Dariusz Kosno